Wielu z nas w ogóle nie lubi reklam telewizyjnych czy kinowych, są jednak osoby które reagują bardzo pozytywnie na każdą ciekawą i dobrze zrobioną reklamę. Ja osobiście potrafię docenić dobrze przemyślaną i zrealizowaną reklamę. Nie lubię, kiedy jest ona puszczana co pięć minut, ale jest to już osobna kwestia.
Zadaniem spotu jest przyciągnąć uwagę widza
Są filmy reklamowe, które naprawdę chwytają za serce i potrafią nam zapaść w pamięć na bardzo długo. O to właśnie chodzi twórcom. Nie każdy producent stawia na wzruszenie u widza. Niektórzy tworzą spoty reklamowe dla firm w konwencji komediowej, gdzie głównym celem jest rozśmieszenie widza i potencjalnego klienta. Sposobów na dotarcie do klienta jest naprawdę bardzo dużo. Najbardziej skutecznym, już od bardzo dawna jest zaangażowanie znanych osób do reklamy. Filmy promocyjne ze znanymi aktorami albo innymi znanymi osobami są bardzo pożądane i bardzo mile oglądane przez ludzi. Kiedyś dla aktora występ w reklamie był swojego rodzaju upokorzeniem, ale dzisiaj to już się zmieniło. Traktują oni takie zlecenia jak kolejne wyzwanie aktorskie i przy okazji całkiem dobry zarobek. Filmy korporacyjne są troszeczkę inne od pozostałych. Maja one na celu przedstawienie i omówienie ideałów i celów firmy. Takie filmy mają pokazać jak firma się rozwija i jak bardzo jest uznawana na lokalnym i światowym rynku. Takie filmy mogą również ukazywać zmiany procedur i być na przykład skierowane tylko do swoich pracowników. Video marketing to taka branża, która zajmuje się właśnie filmami reklamowymi. Specjaliści z tej dziedziny dokładnie wiedzą jakie filmy ludzie lubią najbardziej i jaki materiał przyciągnie ich uwagę.
Spędzają oni bardzo dużo czasu na ustalaniu obecnych trendów i na badaniu preferencji potencjalnych klientów swoich zleceniodawców.