Praca w hotelach potrafi być prawdziwie wyczerpująca. Gdy patrzy się na recepcjonistów siedzących na krześle i patrzących w ściany całymi dniami można odnieść wrażenie, że jest to dość prosta praca. Nic bardziej mylnego. Żeby być pracownikiem recepcji trzeba znać perfekcyjnie język angielski, a zwykle wymagany jest co najmniej jeszcze jeden język obcy, rosyjski lub niemiecki.
Otwieranie hotelu to zmartwienie właściciela
Do tego dochodzi ogrom wiedzy z zakresu całego hotelu – trzeba wiedzieć wszystko o wszystkich konferencjach, przyjęciach, rezerwacjach, weselach i pobytach gości. Na szczęście to, jak otworzyć hotel musi wiedzieć jedynie właściciel – nic bowiem z ciężkiej pracy recepcjonistów i pokojówek, jeśli hotel będzie generalnie źle zarządzany.Systemy dla hoteli trzeba mieć oczywiście w małym paluszku. Oprogramowanie gastronomiczne na szczęście nie jest wymagane, ale na pewno wszelkiego rodzaju programy hotelowe muszą być dobrze opanowane. Może i ludzie na recepcji nie wiedzą jak założyć hotel i prowadzić go po swojemu, ale muszą wiedzieć na jego temat dosłownie wszystko. Sporo ludzi uważa, że praca recepcjonisty to jedynie wydawanie kluczy, podczas gdy w rzeczywistości recepcja jest prawdziwym sercem hotelu. To tutaj zwracają się wszystkie działy hotelu, goście, pracownicy celem załatwienia swoich spraw związanych z innymi działami. Pracownicy recepcji często w hotelach niższych kategorii pracują również jako kelnerzy, zaś na nocnej zmianie gdy nic się nie dzieje, mają za zadanie sprzątać pokoje.
Na szczęście nie wszędzie zdarzają się takie sytuacje – w hotelach o wyższym standardzie recepcjonista wyłącznie zajmuje się recepcją, a pracownicy innych działów zajmują się tym, co do nich należy. Generalnie mimo wszystko hotele rzadko przynoszą straty – gdy już ktoś postawi hotel, może być pewien, że na tym nie straci – pytanie jedynie jak dużo zarobi.
Wicej o hotelach w linku jak otworzyć hotel – adith.pl