Rynek pracy jest dynamiczny. Ciągle zachodzą na nim jakieś zmiany. Każdemu pracodawcy zależy a tym, by posiadać jak najlepszą kadrę, stąd też istnieje rywalizacja o dobrego pracownika. Jak przyciągnąć do swojej firmy najlepszych specjalistów? Są na to różne sposoby. W roku 2001 powstała nawet oddzielna branża, która zajmuje się badaniem i kreowaniem wizerunku firm w celach rekrutacyjnych, a także działaniem skierowanym do aktualnych pracowników.
Specjaliści od employer brandingu
Nie jest to zwykły PR czy marketing. Employer branding, bo o nim mowa, to dziedzina z pogranicza HR i public relations. Została niejako wynaleziona przez firmę McKinsey, w odpowiedzi na coraz bardziej wymagający rynek pracy. Zwykle patrzy się na ten obszar z perspektywy osób poszukujących zatrudnienia. To oni starają się o jak najlepszą pracę. Rzadko natomiast zwraca się uwagę na pracodawcę, któremu przecież zależy na jak najlepszym, najbardziej wykwalifikowanym zespole. Podejmuje więc działania, by przyciągnąć i utrzymać u siebie najbardziej wartościowe jednostki. Employer branding w Poznaniu, jak i w całej Polsce, szybko się rozwija. W różnych organizacjach pojawiają się specjalne działy, których zadaniem jest budowanie atrakcyjnego wizerunku firmy w oczach potencjalnych i obecnych pracowników. Rywalizacja o najlepszych specjalistów w określonych dziedzinach jest bardzo duża.
W wielu branżach to praca szuka człowieka. Zatrudniający są w stanie płacić wysokie wynagrodzenia specjalistom, byle tylko zechcieli pracować właśnie u nich. Z drugiej strony starają się zapewnić atrakcyjne warunki osobom już zatrudnionym, chcąc utrzymać je u siebie i jak najbardziej ograniczyć rotację. Między przedsiębiorcami toczy się prawdziwa walka o utalentowanych kandydatów.